Audemars Piguet 2008 Singapore InAugural F1 GP Limited Edition Working Chrono PVD Case with Black Dial Leather Strap
איל''ת איל''ת עברית English
facebook
ראשי אודות מידעון חברים יסודות בהערכה גלריה חדשות קישורים קבצים צור קשר
ראשי » מידעון » רשימת הכתבות » כתבה
מידעון
שולחנות עגולים - ד"ר ברברה רוזנשטיין

נערכו דיונים בשולחנות עגולים שהתמקדו  בתפקידם של המעריכים בקידום סוגיות של צדק חברתי. 



שולחן עגול בהובלת ד"ר ברברה רוזנשטיין
 
במפגש השתתפו 10 משתתפים ממגוון ארגונים שונים. כולם מעריכים פעילים. הארגונים הבאים היו מיוצגים: בית איזי שפירא, שתיל, רכזת מדידה והערכה בעמותת סדאקה-רעות, מתן, צופנת, המרכז ליצירתיות בחינוך ובמורשת התרבות  (CCECH)ומעריכים עצמאיים.
כל משתתף/ת הציג/ה עצמו/ה והסביר כיצד בא לידי ביטוי הממשק בין הערכה וצדק חברתי בעבודתם בתחום. הקבוצה עסקה במרבית הסוגיות הרלוונטיות לממשק זה- סוגיות אתיות, הטיה ואובייקטיביות, יכולת השמעת קולם של אחרים.
הסוגיות והנושאים שנידונו היו:
 
הממשק בין הערכה וצדק חברתי חשוב ביותר לעבודה בבית איזי שפירא. הם עובדים עם אנשים עם מוגבלויות אשר אינם מסוגלים להשמיע את קולם. המעריכים מצאו, כי הם נדרשים להתמודד עם סוגיות של נגישות, ולא רק במונחים פיזיים. לא מספיק רק לבנות רמפה!
 
המעריכים לא צריכים ליפול למלכודת של "שיפוט" ולאפשר לדעות קדומות ולגזענות להפריע לעבודתם. עליהם ללמוד כיצד להקשיב באמת. מי עונה על השאלות שלא שאלנו?
 
ראש מחלקת הערכה ב- BIS מציין, כי העיקרון המנחה שלהם הוא "שום דבר עלינו בלעדינו", בכל רמה. הם משתמשים בהערכה משתפת ככל הניתן בכל רמה.
 
עמדתו של מעריך/ה פנימי/ת שעליו/ה להשמיע את קולם של אנשי השטח ולהשפיע על למידה ארגונית בארגון לצורך שיפור פעולתו של הארגון. 
 
ההערכה חייבת להתייחס למאבקי הכוחות בפרויקטים ובחברה בכללה. 
 
אל למעריכים להיות עיוורים לכוחות הקיימים. איזו עמדה עליהם לנקוט?
 
הקושי בעריכת ראיונות כאשר קשה לדעת למה בדיוק מתכוון/ת המרואיין/ת.
 
האם קיים ניגוד עניינים כאשר המעריך/ה מחויב/ת לתכניות ואג'נדות של התכניות שהוא או היא מעריך/ה? האם המעריך/ה אמור/ה לספק נקודת השקפה שונה?
 
מהי מקומה של האידיאולוגיה בתפקיד המעריך/ה. תמיד קיים הרצון שהפרויקט אותו מעריכים יצליח, אך המעריך/ה חייב להיות ניטראלי/ת.
 
מעריכים פנימיים חובשים כובעים שונים בתפקיד זה. המטרה העיקרית של עבודתם עם הילדים היא לפתוח את עיניהם למורכבות החיים- לא הכול שחור ולבן.
 
על המעריך/ה להזדהות עם מטרות הפרויקט אותו הוא/היא מעריכים- זהו כלל אצבע של הערכה טובה.
 
האם יש בעיה אתית עם הסברה שמעריך/ה יכול/ה לתת קול למישהו אחר?
 
בסיכום,  המשתתפים הציעו אסטרטגיות לקידום צדק חברתי באמצעות איל"ת. 
אלו הן:
 
העשרת מעריכים בתחומים כגון הערכה ביקורתית ומורכבת,
 
העלאת מודעות בדרך של ניהול דיונים על פרויקטים מסוימים,
 
קיום סדרה של קבוצות דיון קטנות להעמקת הנושאים,
 
קריאה למתן דוגמאות של דילמות שתהיינה המוקד של קבוצות הדיון הקטנות.
 


איל"ת - אגודה ישראלית להערכת תכניות
מכון הנרייטה סאלד |
כתובת: רחוב קולומביה 9, קריית מנחם ירושלים 9658326|
טלפון: 02-6494444 | פקס: 02-6437698
Email: szold@szold.org.il